2026_07_27_XAVI BORRELL_PRESENTACIÓ CUBELLES NOIR 2026.mp3
Introducció al Festival de Novela Negra del Garraf i valoració positiva de l'acte de presentació celebrat a la biblioteca.
Repàs als escriptors destacats que assistiran a l'edició de 2026, com Lluís García Jambrina i Eugenio Fuentes.
Anunci de les novel·les nominades tant en la categoria en català com en castellà per a l'any 2026.
Presentació dels cartells oficials inspirats en figures clàssiques del cinema negre.
Previsions d'assistència, ocupació hotelera i distribució de les activitats entre la biblioteca i el centre social.
Al programa ENTREVISTES D'ACTUALITAT de Ràdio Cubelles hem comptat amb la participació de Xavier Borrell, comissari del Festival Cubelles Noir 2026, per parlar de la presentació oficial de la propera edició que se celebrarà del 27 al 30 d'agost de 2026, consolidant-se com un referent cultural de la novel·la negra.
Entre els autors destacats el festival comptarà amb la presència, entre d’altres, de Lluís García Jambrina, Jordi Cruz Serra o Eugenio Fuentes, creador del detectiu Ricardo Cupido, que rebrà el Premi Honorífic a la Trajectòria en reconeixement a la seva contribució a la novel·la negra.
Enguany, l’edició del 2026 del Cubelles Noir fa un homenatge al cinema negre. De fet, s'han presentat dos cartells oficials inspirats en clàssics cinematogràfics, protagonitzats per Charlie Black vestit de Rick Blaine i la pallassa Rita convertida en Gilda
Coincidint amb la presentació oficial, s’han donat a conèixer les obres nominades del festival, tant en la categoria catalana com castellana:
Nominades al Premi de millor Novel·la Negra en Català de 2026
Les orquídies del mal, de Núria Bacardit
Benvolguda senyora Christie, de Núria Pradas
Els marges de la riera, d’Anna Segimon
L’udol de l’aigua, de Laia Vilaseca
Nominades al Premi de millor Novel·la Negra en Castellà de 2026
Fosca, d’Inma Pelegrín
Alma púrpura, de Marta Martín Girón
Cordillera, de Marta del Riego Anta
Bacon, d’Annika Brunke
Durant la presentació del Festival
Segons ha destacat, Xavier Borrell, l'esdeveniment genera una gran expectació turística, amb pràcticament totes les places hoteleres ocupades. Les activitats es repartiran entre la Biblioteca Mossèn Joan Avinyó i el Centre Social Joan Roig i Piera.

