2026_06_10_DANI PÈREZ (OPOSICIO - JUNTA PORTAVEUS)

0:00ENTREVISTES D'ACTUALITAT15:43
Compartir
ENTREVISTES D'ACTUALITAT
FacebookWhatsAppX.comDescarregar
Seccions
5 seccions · 15:43
01
Context dels problemes econòmics
0:00 — 2:00

Introducció sobre els motius de la convocatòria: impagaments als proveïdors i la retenció de fons estatals per incompliments pressupostaris.

0:00
02
Valoració de la Junta de Portaveus
2:00 — 5:44

Dani Pérez valora la reunió. Destaca la manca d'explicacions coherents per part del govern i la preocupació pel creixement exponencial del deute a proveïdors.

2:00
03
Mecanisme de pagament i gestió interna
5:44 — 8:23

Debat sobre si l'Ajuntament s'adherirà al mecanisme del Ministeri o si intentarà solucionar-ho amb una gestió interna reforçada.

5:44
04
Falta de transparència i responsabilitats
8:23 — 12:50

L'oposició denuncia que estan descobrint irregularitats que el propi govern desconeixia o amagava, amb la possibilitat d'escalar el cas a la Sindicatura de Comptes.

8:23
05
Futurs passos de l'oposició
12:50 — 15:42

Anunci de la petició d'un ple extraordinari de l'estat del municipi i continuació de les tasques de control político-administratiu.

12:50
Seccions generades automàticament

La Junta de Portaveus: Una fiscalització necessària

Recentment, el govern municipal ha celebrat una Junta de Portaveus sol·licitada per l'oposició (Vox, Junts per Cubelles, Esquerra Republicana, el Partit Popular i la CUP) per abordar dues problemàtiques econòmiques que afecten el municipi:

  • Elevat període mitjà de pagament: S'ha denunciat que el govern ha passat de 28 a més de 90 dies en el pagament a proveïdors, superant els marges legals i generant interessos de demora.

  • Incompliment de la llei d'economia sostenible: L'Ajuntament va estar inclòs durant quatre mesos en una llista d'incompliment per no comunicar la liquidació del pressupost, fet que ha comportat la retenció de les transferències de l'Estat.

Valoració de l'oposició

El regidor Dani Pérez (CUP), com a portaveu, ha qualificat la reunió de trobada amb "llums i ombres". Tot i l'anunci del govern de voler gestionar la situació internament mitjançant una circular informativa als departaments, persisteix una falta de confiança notable.

"S'estan enterant de coses perquè els estem dient nosaltres... és molt preocupant amb un govern que no ha tingut pressupost al tren majoria absoluta."

L'oposició critica especialment la falta de visió política i la gestió dels recursos humans, recordant que els problemes de personal en els informes d'intervenció i contractació són una realitat denunciada des de fa anys, no pas un fet imprevist.

Transcripció de l'episodi

Transcripció generada automàticament