Àngel Moreno, co-cap de colla, i Magí Garcia, cap de troncs dels Castellers del Foix comenten el tram final de temporada
Àngel Moreno i Magí García expliquen l’actuació a Sant Joan de Mediona, on la colla va completar la segona clàssica de set de la temporada. També recorden les dificultats de mobilització en una actuació anterior.
Parlen de l’adaptació del pilar de 5 al creixement de la canalla, de la solidesa del 3 de 7 i de la necessitat de més castellers per completar la pinya del 4 de 7 i preparar nous castells.
Expliquen que les actuacions del cap de setmana dependran dels assajos. Voldrien acabar la temporada amb una altra clàssica de set i anuncien un autocar gratuït per afavorir la participació.
La colla parla de possibles actuacions fora de temporada, com el Dia de la Dona i la Marató de TV3, i de la pausa després d’un curs intens. També convida la gent a assistir als assajos oberts i a sumar-se a l’última diada.
L’episodi conversa amb Àngel Moreno, cap de colla, i Magí García, cap de troncs dels Castellers del Foix, sobre el tram final de temporada i les actuacions que encara tenen pendents.
La segona clàssica de set
La colla acaba d’assolir per segona vegada aquesta temporada una clàssica de set, a Sant Joan de Mediona. Expliquen que van poder mobilitzar prou castellers per fer-hi una actuació amb el 3 de 7, el 4 de 7 i la torre de 6. També comenten que el pilar de 5 continua pendent perquè els costa adaptar-lo al creixement de la canalla.
«el que s'ha de treure la son és mantindre els castells de set» — Àngel Moreno
Construir la pinya i mantenir els castells
Parlen de la diferència entre el 3 de 7 i el 4 de 7: aquest últim necessita més gent a la pinya. La colla treballa els castells als assajos, però explica que encara li falten baixos, crosses i camises per poder-ne preparar alguns amb tota la pinya.
«ens falta, doncs, poder posar això de la pinya» — Magí García
Les últimes actuacions i els assajos
Per a les dues sortides del cap de setmana següent, diuen que decidiran què portar a plaça segons el que aconsegueixin als assajos. Tenen la intenció d’intentar una altra clàssica de set i anuncien que disposaran d’un autocar gratuït per facilitar la mobilització. També esmenten possibles actuacions fora de temporada i conviden tothom a provar els assajos oberts.

