9 de gener de 2019
El pacte pretén sumar els municipis del tram sud de la C32 des de Sitges fins al Vendrell. L'objectiu és reclamar la bonificació total del peatge de Cubelles per als residents i que s'abaixi el preu dels túnels de Vallcarca. Per la seva banda, la plataforma No Vull Pagar C32 reclama que desaparegui el peatge de Cubelles per a tothom i no només per als residents.
L'augment de més d'un 2% dels preus dels peatges de la C32 ha estat l'espurna que ha revifat les protestes dels consells comarcals del Garraf i del Baix Penedès. Fa pocs mesos, un estudi finançat per la Diputació de Barcelona i reclamat pel Consell Comarcal del Garraf, va confirmar amb dades que la carretera C31 rep un volum de trànsit per sobre dels protocols establerts, que la C32 podria absorbir més trànsit i que les comarques del Garraf i el Baix Penedès són les que registren diàriament més trajectes llar-feina fora del seu territori a tot Catalunya. Amb tot, aquesta setmana Eva Serramià, presidenta del Consell Comarcal del Baix Penedès i Glòria Garcia, presidenta del Consell Comarcal del Garraf, han anunciat que estan organitzant un Pacte del Penedès Marítim, semblant al Pacte de Berà, per reclamar rebaixes als peatges. La demanda que fan ara els dos consells comarcals, que esperen que compti amb el suport dels ajuntaments de la zona, és que es bonifiqui completament el peatge de Cubelles als residents i que s’abaixi el preu del de Vallcarca.
El @ConsellCBP i el @CCGarraf proposen la creació del "Pacte Penedès Marítim" per treballar en la reducció del greuge de les dues comarques envers l'àrea metropolitana, pel que fa a infraestructures i mobilitat.
— Consell Comarcal del Garraf (@CCGarraf) 8 de gener de 2019
Més informació al nostre web ➡️ https://t.co/FRxtgRcjCF pic.twitter.com/9OvUwUrF02
En els propers dies està previst que es concreti el Pacte Penedès Marítim amb tots els municipis que s'hi vulguin adherir i que es puguin iniciar reunions amb el conseller de Territori, l'Àrea Metropolitana i l'Ajuntament de Barcelona. A més, des dels consells comarcals no descarten convocar mobilitzacions o accions de protesta.
Plataforma No Vull Pagar C32
Per la seva banda, la plataforma No Vull Pagar C32 reclama que desaparegui el peatge de Cubelles per a tothom i no només per als residents. Així ho ha expressat en el seu compte de tuiter:
Els polítics són #JuanPalomo "yo me lo guiso,yo me lo como".
— No vull pagar C32 (@NovullpagarC32) 7 de gener de 2019
Cap debat previ, cap canvi d' impressions o conceptes.
La gratuïtat només per residents de la barrera de Cubelles no evitarà ni solucionarà el colapse i el viacrucis diari del tram.
Els portaveus de la plataforma recorden que el govern de la Generalitat havia promès implantar el sistema de la vinyeta aquest 2019. Davant l’evidència que la vinyeta queda lluny, la plataforma demana que la Generalitat inverteixi en la supressió del peatge de Cubelles.
Guillem Eroles, portaveu de la plataforma No Vull Pagar C32, en declaracions a Ràdio Cubelles.
Des de la Plataforma No Vull Pagar C32 Guillem Eroles també explica que no hi ha espai per construir una carretera nova per desviar el trànsit que passa pel mig de Cubelles, Cunit i Calafell i que la solució ideal seria la creació de la vinyeta per a tot Catalunya.
A més a més, la Plataforma No Vull Pagar C32 també ha subratllat que hi ha motius econòmics i socials per reclamar l’eliminació del peatge de Cubelles. Per exemple, des d’aquest moviment creuen que la zona rebria més visitants de l’interior de Catalunya a través de la C15 si no existís el peatge. Finalment també han apuntat que la concessió d’Abertis a la C32 s’allargarà almenys fins l’any 2040.