18 d'octubre de 2022
El centre té una àmplia diversitat i disposa de dues educacions de Suport intensiu per a l'escolarització inclusiva i està a l’espera de reconèixer una tercera. Mercè Garcia, considera necessari que hi hagi una ampliació tant de personal com de recursos materials
La directora de l'escola Vora del Mar ha valorat com ha anat l'inici del nou curs escolar 2022-2023. L’escola Vora del Mar té una àmplia diversitat. Ara mateix, segons ha apuntat la seva directora, el centre té dues educacions de SIEI (Suport intensiu per a l'escolarització inclusiva) i està a l’espera de reconèixer una tercera. En aquest sentit, Mercè Garcia considera necessari que hi hagi una ampliació tant de personal com de recursos materials. A més a més, es dóna continuïtat al servei compartit amb l’AIS (Aula Intensiva de Suport) que està ubicat a Vilanova per atendre alumnat amb necessitats educatives especials, associades a trastorns mentals, que necessiten suport integral i intensiu de forma temporal. "Aquest curs, tres alumnes de l’escola necessiten d'aquest suport immediat i estem amb negociacions amb el departament d'Ensenyament perquè donin resposta a aquestes necessitats donat que s'ha reduït el suport COVID que havíem tingut i ara ens trobem amb una manca de recursos".
Des de l’escola, cada any, organitzen el túnel del 'Vora del Mal' que "es fa per vestir de materials l’aula sensorial amb la col·laboració de les famílies de sisè de primària que organitzen l’esdeveniment. Enguany, l'edició del túnel del terror tindrà lloc el divendres 4 de novembre".
A l’entrevista mantinguda amb la directora del Vora, Mercè Garcia ha valorat l’avançament i la jornada intensiva al setembre, dos dels dos canvis significatius d’aquest nou curs escolar. Garcia reconeixia que les escoles s’han hagut d’adaptar a aquests canvis en l’inici de curs que va començar una setmana abans del que era habitual i que aquesta situació va comportar que hi hagués menys temps per poder preparar les aules i els centres els primers dies de setembre. L’altra novetat important en aquest inici de curs va ser que durant el mes de setembre es va decidir que l’alumnat fes horari lectiu fins al migdia, i que a la tarda els centres oferissin activitats per completar l’horari. El handicap més gran ha estat la calor a les aules. I encara que els centres s’han anat adaptat a les circumstàncies, des del Vora del Mar, Mercè Garcia demanava una millor planificació.
La directora del Vora del Mar també ha valorat l'anunci del Departament d'Educació que informava que començaria a abaixar les ràtios a les aules, amb una reducció que s’iniciaria el curs escolar 2022-2023 als grups de P3. El Departament també explicava que de forma generalitzada tindrien 20 o menys alumnes per aula, i que progressivament s’aniria desplegant a la resta de cursos amb l’objectiu que el 2030 es redueixin les ràtios a totes les aules i tenir menys alumnes a les classes d’escoles i instituts. Tot plegat perquè el curs tingués menys alumnat, més grups, més mestres i menys nens i nenes per aula. Sobre això, la directora del Vora del Mar, Mercè Garcia, espera que progressivament es vegi reduïda aquestes ràtios a l’aula pel benefici que suposarà a nivell pedagògic pels beneficis que representa tant pel professorat com pel mateix sistema educatiu.
L’entrevista sencera a Mercè Garcia es pot recuperar a la carta des de ràdiocubelles.cat en la qual la directora del Vora ha apropat també tant de la represa del projecte ‘Prou Bulling’ com de les diverses accions que fa l'escola per mantenir el segell d’Escola Verda, entre d’altres.