10 de setembre de 2025
En un comunicat, els independentistes cubellencs acusen l’executiu d’aprofitar la Diada Nacional “per blanquejar les seves polítiques neoliberals i espanyolistes”.
La CUP ha anunciat públicament que no participarà dels actes institucionals de l’Onze de Setembre de Cubelles. En un comunicat, els independentistes cubellencs acusen l’executiu d’aprofitar la Diada Nacional “per blanquejar les seves polítiques neoliberals i espanyolistes” i apunten que “l’Esquerra Independentista continuarà sent punta de llança contra la corrupció política que representa el govern de la sociovergència”.
En l’escrit publicat aquest dimarts, els cupaires de Cubelles consideren que hi ha “diferents casos de corrupció que esquitxen a diferents membres del govern municipal”, en referència a les investigacions judicials relacionades amb uns contractes d’obres menors.
I afegeixen que el govern local “ha optat per un neoliberalisme radical” i, diuen, que es pot “observar en els diferents macroprojectes amb els quals l’ajuntament vol engreixar la seva butxaca a costa de la degradació del municipi, com és amb el cas d’un parc logístic, un càmping de luxe o una dessalinitzadora”.
A més, segons la CUP local, “ens trobem davant d’un gir espanyolista respecte anteriors mandats” i el govern “avala els arguments de l’extrema dreta dins dels plens municipals”. En aquesta línia, els cupaires denuncien que “l’ús del castellà als plens municipals, la presència de l’alcaldessa de Cubelles als actes espanyolistes del 12 d’octubre i la retallada de recursos per les colles de cultura popular han estat la manera de fer d’aquest govern municipal”.
Comunicat de la CUP de Cubelles:
La CUP no participarà de l'acte institucional de l'11S a Cubelles.https://t.co/JlIjayMPjJ pic.twitter.com/zO2xW8Irs8
— CUP Cubelles (@CUPCubelles) September 9, 2025