28 de novembre de 2025
Dins de la secció mensual a Ràdio Cubelles, Imma Laborda, tècnica municipal, ha comentat informacions pràctiques i què cal mirar-se més en aquestes setmanes de consum generalitzat.
Des de l'oficina de consum de Cubelles, Imma Laborda, tècnica municipal, recomana fer-se una pregunta bàsica abans de comprar, si necessitem el que comprem o no i no endur-se per l'atracció de l'anunci. En relació amb els descomptes i les ofertes, que en segons quines campanyes criden molt l'atenció, Consum avisa que han de ser clars i s’han de veure les diferències de preus.
Un cop feta la compra, ja entren altres aspectes a tenir en compte:
Conserveu el tiquet o la factura de compra, són imprescindibles per poder reclamar.
Assegureu-vos que els terminis de devolució són suficients per canviar els regals i de la política de devolucions de l'establiment, en el cas de les botigues físiques no és obligatori acceptar-les si no ho anuncien prèviament.
En les compres que feu per Internet teniu un període de 14 dies per retornar els productes sense necessitat de justificació.
El dret a la garantia és el mateix per a tot tipus de compres: 3 anys si el producte és nou i 2 anys els continguts digitals.
I, finalment, en cas de dubte d’incompliment, el servei públic de consum es posa a disposició per si cal fer una reclamació o anar més enllà.
L’oficina de consum atén presencialment sense cita prèvia tots els dimecres de les 10 del matí a l’una del migdia.
© Radio Cubelles