27 d'agost de 2025
La decisió obre la porta a obtenir ajudes directes i exempcions, com, per exemple, les baixes de vehicles sinistrats.
Aquest dimarts, el govern espanyol ha aprovat la declaració de les zones afectades greument per una emergència de protecció civil. Majoritàriament, s’han detallat els incendis forestals que aquests mesos han arrasat moltes zones, però també s’han inclòs les DANA i les inundacions d’aquest estiu. Malgrat que no detalla els municipis, el Consell de Ministres apunta les inundacions viscudes a Catalunya el 13 de juliol, que inclouen les que va patir Cubelles per la riuada.
L'acord del Consell de Ministres recull les ajudes directes competència del Ministeri de l'Interior destinades a pal·liar danys personals; materials en habitatge i estris; despeses de corporacions locals; en establiments industrials, mercantils i de serveis, i persones físiques o jurídiques que hagin realitzat prestacions personals i de béns.
També preveu la possibilitat que l'Organisme Autònom Prefectura Central de Trànsit aprovi una exempció de les taxes per a gestions com a duplicats de permisos de circulació o conducció, així com baixes de vehicles sinistrats, i també per a l'expedició del DNI.
Altres mesures competència d'altres ministeris podran ser determinats beneficis fiscals, mesures laborals i de Seguretat Social i ajudes a les corporacions locals o subvencions per danys a produccions agrícoles, ramaderes, forestals o d’aqüicultura.
La resta de departaments ministerials, en l'àmbit de les seves competències, poden declarar zona d'actuació especial, així com l'emergència de les obres per reparar els danys causats en infraestructures de titularitat pública ubicades a les zones afectades per aquestes emergències de protecció civil.