Nova prova de les sirenes del pantà del Foix

1 de desembre de 2025


Aquest dimarts 2 de desembre, entre les 10 del matí i les dues del migdia, l'Agència Catalana de l'Aigua farà sonar les sirenes ubicades en quatre punts diferents del municipi.

Protecció Civil de la Generalitat i l'Agència Catalana de l'Aigua han avisat que aquest dimarts al matí, entre les deu i les dues, tornaran a provar les sirenes del pla d'emergències de la presa del Foix. Serà la segona prova d'aquest sistema d'avís de la població pensat per un cas de col·lapse de la presa. La primera activació es va fer el 10 d'octubre passat i va servir per comprovar el funcionament correcte de la instal·lació per part de la constructora. Ara, les torres de sirenes i el sistema d'activació ja estan en mans del departament d'explotació de preses de l'ACA, que és el responsable del seu funcionament i manteniment.

 

En la presentació pública del pla d'emergència que es va fer a principis d'octubre a Cubelles, el cap de Departament d’Infraestructures de Control i Regulació de l’ACA, Carlos Barbero, va assegurar que les sirenes només sonaran en cas que es detecti una anomalia greu que amenaci l'estabilitat de la presa i hi hagi risc de trencament.

L'ACA descarta l'ús d'aquest sistema en casos de pluges abundants o riuades.

 

 


  • Icone facebook
  • Icone impressora
Logotip CC © Radio Cubelles
  • Carrer Colom, 7
  • 08880 Cubelles