La cubellenca Judit López, una de les cinquanta estudiants que ha aconseguit accedir a una beca Amancio Ortega

9 de març de 2016


L’ajuda permetrà que viatgi i estudiï el primer de batxillerat als Estats Units.

Una estudiant de l'Institut Cubelles ha aconseguit una beca per estudiar primer de batxillerat als Estats Units. Judit López va superar diverses proves per aconseguir la beca entre els més de 7500 aspirants.

 

Es tracta, d’un programa impulsat per l’empresari tèxtil Amancio Ortega que ofereix 500 beques per estudiar primer de batxillerat a l’estranger, més concretament 250 places al Canadà i 250 als EUA. Per poder optar aquesta oferta s’havien de complir dos requisits previs, tenir una nota mínima d’anglés d’un 8 i una mitjana global de 7 en la resta d'estudis.

 

Més de 7500 estudiants, entre les quals la cubellenca Judit López es van presentar a la segona fase, on els estudiants catalans es van examinar a Barcelona.

 

La beca permet a cursar primer de batxillerat als EUA sense cap tipus de contacte amb familiars o amics, simplement vivint el dia dia com qualsevol estudiant americà. La beca es fa càrrec de la manutenció immersa en una família d’acollida. L'estudiant podrà rebre trucades i missatges dels seus pares, que tot i la sorpresa inicial estan contents de l’oportunitat que gaudirà la Judit.

 

Pel que fa als estudis, Judit López ha explicat les diferències que es trobarà a l’institut americà, amb un sistema d’ensenyament ben diferent del català.

 

Un dels aspectes que valoren més els examinadors és la capacitat de desenvolupar-se com a persona i adaptar-se a un nou entorn, per això els estudiants no saben en quina ciutat o amb quin tipus de família viuran fins a l’últim moment.

 

La Judit López té clar que haurà d’aprofitar al màxim aquesta experiència i que el segon curs de batxillerat, un altre cop aquí, s’haurà de posar al dia d’algunes matèries per preparar la selectivitat.

 

Per altra banda té clar que vol provar de practicar alguns dels esports més autòctons entre ells el de les competicions de les animadores. En les setmanes vinents viatjarà a Madrid per conèixer la resta de guanyadors d’aquesta Beca i rebre les primeres instruccions, per marxar aquest estiu ja cap a la seva destinació americana.

 

Entrevista a Judit López

  


Enllaços relacionats

  • ALCALDESSA RESPON
  • L'informatiu
  • RÀDIO A LA CARTA
  • canal you tube
  • col·labora
  • Butlletins correu
  • des de 1981
  • ELECCIONS MUNICIPALS 2023
  • ESPECIAL BIBLIOTECA
  • història eleccions 1970-2019
  • paulina 100 anys
  • Icone facebook
  • Icone impressora
Logotip CC © Radio Cubelles
  • Carrer Colom, 7
  • 08880 Cubelles