23 de juliol de 2025
L’agència ha anat augmentant el cabal de sortida dels 37 als 147 litres per segon i, des d'aquest dimarts a la tarda, s'ha incrementat el cabal de sortida fins als 4 m3/s. Segons les dades provisionals de l'aplicació L’Aigua en Temps Real (AETR), aquest dimecres al matí l'embassament es troba ara al 95% de la seva capacitat.
View this post on Instagram
L’ACA incrementa el buidatge del pantà del Foix en previsió de les pluges d’aquesta setmana.
L’agència ha anat augmentant el cabal de sortida dels 37 als 147 litres per segon i, des d'aquest dimarts a la tarda, s'ha incrementat el cabal de sortida fins als 4 m3/s.
Segons les dades provisionals de l'aplicació L’Aigua en Temps Real (AETR), aquest dimecres al matí l'embassament es troba ara al 95% de la seva capacitat.
Un buidatge preventiu, ja que l’embassament es trobava aquest dimarts al màxim de la seva capacitat i, en aquestes condicions, segons les previsions meteorològiques, les pluges podrien produir el sobreeiximent.
Amb el buidatge, el pantà es prepara per frenar l’avinguda d’aigua en cas que hi hagi tempestes intenses a la zona de l’Alt Penedès.
L'Ajuntament demana prudència i no acostar-se a la llera ni a punts baixos del riu.