El govern de la Generalitat crea l'Observatori de la Inundabilitat

1 d'agost de 2025


És un òrgan adscrit a la Direcció General de Transició Hídrica i que vol servir per millorar el coneixement tècnic i la presa de decisions sobre aquest àmbit després dels fenòmens extrems dels últims mesos, com la dana que el 12 de juliol va provocar la riuada a Cubelles o les inundacions al País Valencià.

El govern de la Generalitat ha creat aquesta setmana l'Observatori de la Inundabilitat. És un òrgan adscrit a la Direcció General de Transició Hídrica i que vol servir per millorar el coneixement tècnic i la presa de decisions sobre aquest àmbit després dels fenòmens extrems dels últims mesos, com la dana que el 12 de juliol va provocar la riuada a Cubelles o les inundacions al País Valencià.

 

Aquest organisme estarà format per un màxim de 25 membres, provinents d'organismes de la Generalitat dins de l’àmbit de la gestió de les inundacions (ACA, Protecció Civil, SMC, Urbanisme), i també d’experts independents en la matèria.

 

Els objectius de l'Observatori seran avaluar i seguir els programes de mesures i les polítiques de l’Agència Catalana de l’Aigua en matèria de gestió dels riscos d’inundació. 

 

L’Observatori permetrà disposar d'informació sobre el fenomen de les inundacions en el territori, ja que es recopilaran i analitzaran les dades i els estudis sectorials de què disposen els diferents organismes públics, acadèmics i professionals.

 

També servirà per impulsar estudis actualitzats que integraran els vessants acadèmic, professional i administratiu, i que prendran en consideració els elements temporal, espacial i social, així com l’impacte del canvi climàtic, especialment en l’àrea mediterrània.

 

L'Observatori serà un organisme que, més enllà de les mesures ja previstes a la planificació del Govern de la Generalitat, plantejarà solucions a mitjà i llarg termini en la predicció de les inundacions i en actuacions destinades a la mitigació del canvi climàtic. També es tindran en compte tant mesures estructurals com no estructurals, incloses aquelles basades en la natura.

 

La millora de la gestió del risc d'inundacions és un dels eixos de l'actual Govern, en virtut del que estableix la Directiva d’Inundacions i de l’Acord de Govern de novembre de 2024, derivat de l’impacte que va tenir la DANA del 29 d’octubre al País Valencià.


  • FOIX SOBREEIXIMENT 240725 (2).JPG
  • ALCALDESSA RESPON
  • L'informatiu
  • RÀDIO A LA CARTA
  • canal you tube
  • col·labora
  • Butlletins correu
  • des de 1981
  • ELECCIONS MUNICIPALS 2023
  • ESPECIAL BIBLIOTECA
  • història eleccions 1970-2019
  • paulina 100 anys
  • Icone facebook
  • Icone impressora
Logotip CC © Radio Cubelles
  • Carrer Colom, 7
  • 08880 Cubelles