22 d'abril de 2025
Serà de les 16:00 h. a les 20:00 h. al Centre Social Joan Roig i Piera. Més informació a donarsang.gencat.cat i al telèfon 93 557 35 66.
El Banc de Sang i Teixits, en col·laboració amb l'Ajuntament de Cubelles, ha organitzat una donació de sang a Cubelles. Serà aquest dimarts 22 d'abril al Centre Social, situat al carrer Joan Roig i Piera, 3-5. L’horari previst per a poder donar sang serà de les 16:00 h. a les 20:00 h. Les persones que vulguin participar de la campanya de sang poden reservar hora a través de la seva pàgina web. També hauran d’omplir un formulari que es pot descarregar prèviament a la mateixa pàgina donarsang.gencat.cat.
Del dimarts 22 al dimarts 29 d'abril se celebra la Setmana Mundial de les Immunodeficiències Primàries (IDP) amb campanyes especials diàries de donació de plasma
Segons informa des dels seus canals digitals, el Banc de Sang i Teixits (BST) s'ha proposat arribar a les 1000 donacions de plasma durant la Setmana Mundial de les Immunodeficiències Primàries (IDP) que se celebra just després de la Setmana Santa, de dimarts 22 al dimarts 29 d'abril. La campanya vol contribuir a la cursa de fons per arribar a les 50.000 donacions de plasma en acabar el 2025, el Repte d'Or que el BST va engegar fa dues temporades per poder abastir de manera autònoma els tractaments de milers de pacients.
Aquests pacients, com és el cas dels afectats per les Immunodeficiències Primàries (IDP), necessiten medicaments de per vida fets amb aquest component de la sang tan preuat de color daurat. El Banc de Sang i Teixits torna a posar el punt de mira aquests dies en la donació de plasma per tal de triplicar-ne les donacions amb 43 campanyes especials diàries que se sumen als dotze centres fixos de donació de sang dels centres hospitalaris on es pot donar plasma habitualment.
Enguany, el Banc de Sang ho fa amb un 'equip d'or' que és qui protagonitza la campanya de la Setmana de les IDP 2025. Sota el lema que recorda que "Quan dones plasma, hi guanyem tots" , cinc protagonistes anònims posen cara i donen visibilitat al fet que la donació de plasma depèn de tot un equip humà que és la cadena que fa possible millorar la vida de moltes persones cada dia. L'equip, que es podrà veure a cartells, baners per a xarxes, butlletins i la resta de material de merchandising, està integrat per donants habituals de plasma (Teresa Orquin, Ricard Lorenzo, Abel Fernàndez). receptors (Carmen López), i una professional del Banc de Sang (Núria Martínez), que fan de caps visibles de tot l'engranatge de la donació de plasma.
Podràs conèixer totes les seves històries aquí al web del Banc de sang.