La Biblioteca Municipal Mossèn Joan Avinyó impulsa l'«Operació Trapella» per fomentar la lectura infantil aquest estiu
La proposta, inspirada en el personatge de La Terrible Adèle, oferirà reptes setmanals, jocs i biblioreptes del 6 de juliol al 31 d'agost per incentivar la lectura entre els infants durant les vacances d'estiu.

La Biblioteca Municipal Mossèn Joan Avinyó posa en marxa aquest estiu una nova edició de la seva proposta de foment de la lectura amb l'activitat Operació Trapella, una iniciativa adreçada principalment a infants a partir de 8 anys que començarà el 6 de juliol i s'allargarà fins al 31 d'agost.
Segons ha explicat la directora de la biblioteca, Núria del Campo, l'objectiu és aprofitar les vacances escolars per incentivar la lectura d'una manera lúdica i divertida. Enguany, l'activitat gira al voltant del popular personatge de còmic La Terrible Adèle, una protagonista atrevida, divertida i empoderada que servirà de punt de partida perquè els participants descobreixin nous llibres i facin el salt del còmic a altres lectures.
Cada setmana, els infants trobaran a la sala infantil un nou repte inspirat en el llibre de passatemps de La Terrible Adèle. Les proves inclouran sopes de lletres, enigmes i altres jocs, així com un bibliorepte relacionat amb la biblioteca, el seu funcionament o la cerca d'informació. D'aquesta manera, la proposta combina entreteniment, hàbit lector i coneixement dels serveis bibliotecaris.
L'activitat és gratuïta i no requereix inscripció prèvia. Cada infant podrà participar lliurement en els reptes que vulgui. Un cop completat el quadern d'activitats, el podrà dipositar en una bústia habilitada a la biblioteca. En finalitzar la campanya, se sortejarà un dels quaderns presentats i, si les respostes són correctes, el seu autor o autora rebrà un lot de llibres.
Núria del Campo ha explicat que Operació Trapella dona continuïtat a les activitats especials que la biblioteca organitza cada estiu per fomentar la lectura des d'una vessant més participativa i creativa. L'any passat, la proposta va ser Biblioexploradors, centrada en llibres d'història i geografia, i enguany el protagonisme recau en el còmic.
Un estiu ple d'activitats
La directora també ha destacat la bona resposta que està tenint la programació estiuenca de la biblioteca. La majoria de tallers familiars i infantils previstos durant el juliol ja han exhaurit les places, fet que, segons ha assenyalat, demostra l'interès de les famílies per aquest tipus d'activitats.
Entre les propostes del calendari destaquen els tallers de trencadís inspirats en Gaudí, la creació de còmics digitals, el taller d'audiocontes i diverses exposicions, així com la presentació del llibre Anatomia de l'esperança, del doctor Francesc Torralba, prevista per al 9 de juliol.
Durant els mesos d'estiu, la biblioteca adapta també el seu horari i continua oferint els seus espais com a refugi climàtic, a més dels serveis habituals de préstec, consulta i accés a lectures i guies de viatge.
La programació completa es pot consultar a través dels canals habituals de la Biblioteca Municipal Mossèn Joan Avinyó, les xarxes socials i l'agenda municipal.
