El Síndic de Greuges demana millorar l’accessibilitat de les platges de Cubelles després d’una queixa de l’associació Veïns per Cubelles
La regidoria de medi ambient ha ofert reunir-se amb els representants d'entitats de persones amb mobilitat reduïda per optimitzar els recursos i si cal modificar o ampliar itineraris.
El 20 d'octubre l'Associació de Veïns per Cubelles va presentar una instància davant l'Ajuntament per incompliment de la normativa d'accessibilitat a les platges. L'Ajuntament, el 5 de novembre, els va respondre que, efectivament, les platges de Cubelles no compleixen el Codi d'Accessibilitat de Catalunya per manca de pressupost i de la priorització dels punts accessibles existents. A partir d’aquí, el Síndic ha intercanviat uns quants informes amb el consistori fins aquest mes d’abril, quan el defensor de les persones ha indicat a l'Ajuntament “la necessitat d'adequar les platges del municipi a les condicions d'accessibilitat universal que estableix la normativa vigent, i d'adoptar les mesures necessàries per garantir el dret al bany de totes les persones, incloses aquelles amb discapacitat o mobilitat reduïda”.
Des de Veïns per Cubelles, el president Robert Sallent ha resumit així la seva intenció a l’hora de presentar la queixa al Síndic de Greuges.
Per la seva banda, la regidoria de Medi Ambient ha confirmat a Ràdio Cubelles que ja s’han reunit amb els representants veïnals, que hi estan treballant i que exposaran públicament la seva proposta un cop la tinguin del tot definida.





