El govern local es planteja instal·lar un pont de fusta provisional a la desembocadura per la lentitud del ministeri

El regidor d’Espai Públic i Infraestructures, Josep Ma Hugué, també ha avançat que asfaltaran tan aviat com puguin un camí que connecta les Estoreres i el segon sector de Mas Trader per la complexitat de restaurar el pont del Salze.

notícies
El govern local es planteja instal·lar un pont de fusta provisional a la desembocadura per la lentitud del ministeri

El govern municipal ha enviat aquesta setmana una carta al Ministeri per la Transició Ecològica perquè acceleri la tramitació i l’execució de la restauració del pont de fusta que creuava la desembocadura. L’Estat ja va informar fa uns mesos a l’Ajuntament que aquest projecte seguiria la via ordinària i, per tant, els terminis no serien immediats ni urgents. Així i tot, l’executiu local ha tornat a insistir de la importància natural i social de recuperar un pas tan aviat com sigui possible.

Tanmateix, un any després de la riuada i veient les intrusions que està patint l’espai natural de la desembocadura, segons ha explicat Josep Maria Hugué en una entrevista a Ràdio Cubelles, estan estudiant encarregar un projecte d’instal·lació provisional que pugui accelerar la restauració del pont de fusta.

I en relació amb com hauria de ser el nou pont definitiu, el govern local aposta per una opció semblant a la que ja hi ha en llocs com el Delta del Llobregat, més respectuós amb l’entorn i amb opcions per fer avistaments d’aus.

Una altra infraestructura d’ús públic desapareguda amb la riuada de l’any passat és el pont del Salze per entrar i sortir de les Estoreres. 

Des del juliol del 2025, els veïns d’aquesta zona, pendent de regularitzar urbanísticament, tenen un sol accés pel carrer de l’Assutzena de Mas Trader. Un cop detectades les dificultats administratives de restaurar el pont, que no era de titularitat municipal, la prioritat del govern local ara per ara serà asfaltar un tros de camí, al carrer de Montardo, que connectarà amb el segon sector de Mas Trader, sobretot, per donar una segona via de sortida en casos d’emergència. 

Josep Maria Hugué, regidor d’Espai Públic i Infraestructures.

En paral·lel, l’Ajuntament ara ja disposa de la documentació per acreditar l’ús públic del camí, per poder reclamar-lo i encarregar un projecte per construir un pont nou, tal com ha revelat el regidor Josep Ma Hugué.

En l’entrevista a Ràdio Cubelles, Josep Maria Hugué també explica com avancen les reunions amb l’ACA pels projectes previstos per reduir la inundabilitat de la part baixa del riu o la gestió de l’aigua de l’embassament.

Notícies relacionades