25 de febrer de 2015
La nova regidora socialista, Pruden Carrasco, assegura que amb els recursos actuals només poden gestionar el dia a dia dels usuaris
Els serveis socials municipals només poden apagar focs. La nova regidora socialista, Pruden Carrasco, assegura que amb els recursos actuals només poden gestionar el dia a dia dels usuaris. Considera que entre el 2007, quan ja va ocupar aquest càrrec, i l’actualitat, el perfil d’usuaris s’ha ampliat molt. La regidora Pruden Carrasco va jurar el càrrec en l’últim ple municipal i substitueix a Maria Lluïsa Romero en les regidories de Serveis Socials i Ensenyament.
Des de la regidoria de serveis socials, Pruden Carrasco fa una crida a reunir voluntaris per poder millorar l’atenció. Segons Carrasco, tant pels serveis a la gent gran, les persones amb mobilitat reduïda i també com per les ajudes alimentàries fan falta mans. Encara no s’han fet públiques les dades del 2014, però durant el 2013 es van obrir 2000 expedients a través de serveis socials a Cubelles. Pruden Carrasco ja s’havia ocupat d’aquesta regidoria el 2007 i explica que el perfil dels usuaris ha canviat molt en aquest temps.
La regidora de Serveis Socials, Pruden Carrasco, tornarà a reunir la taula social del municipi que fa mesos que està aturada. Un dels reptes serà gestionar el servei municipal d’ajuda alimentària que no ha arribat a funcionar encara de manera periòdica, a diferència de les ajudes que coordina Càritas, que han continuat com fins ara, però no poden augmentar el número d’usuaris.