8 de juny de 2017
Es tracta d'uns tallers que apropen coneixements bàsics de reanimació i de suport vital bàsic en cas d’emergències
Les tres escoles han participat aquest curs d'uns tallers de reanimació del programa europeu Kids saves life. Aquest dimecres hi ha participat l'alumnat de 6è de l’escola Charlie Rivel. La finalitat d'aquesta formació gestionada per la regidoria de Salut és que els joves d’entre 12 i 18 anys rebin una formació bàsica en tècniques de reanimació que ajudin a salvar vies.
En una entrevista a José Tendero, és un dels formadors d’aquest taller és fonamental la prevenció al coneixement de tècniques que permetin actuar ràpidament als escolars en cas de produir-se un problema que requereixi de primers auxilis. És per això que els escolars han participat aquest curs per primera vegada de diferents activitats formatives teoricopràctiques a través d'una metodologia que combinava demostració i participació. Amb l’ajut de dibuixos animats, un tema musical i un maniquí, els monitors del programa donen consells bàsics als nois i noies perquè sàpiguen com reaccionar davant un incident cardíac. L’objectiu del programa és que al final dels 4 anys que dura la formació, l’alumnat sigui capaç d’utilitzar correctament un desfibril·lador i salvar una vida.
Aquest programa europeu Kids saves life té una durada de 4 cursos acadèmics. S'inicia a 6è de primària i segueix amb els diferents cursos de la ESO. Tots els costos els assumeix l’organisme europeu a través del programa Kids saves lifes.
D'aquesta manera, l’Ajuntament segueix apostant per la implantació de desfibril·ladors (DEAS) i la formació en el seu ús per evitar i saber actuar davant de situacions d’aturada cardiopulmonar.