20 de gener de 2016
Segons el Sistema Integral de Dades d’Accidents (SIDAT), en l’últim any a Cubelles hi ha hagut vint-i-tres topades amb ferits lleus, un accident amb un ferit greu i una víctima mortal.
El SIDAT recull les dades de tots els cossos relacionats amb el trànsit, que en el cas de Cubelles són la Policia Local i els Mossos d’Esquadra ja que segons de quina via es tracti, la competència és d’un cos o de l’altre. Del total d’accidents amb víctimes, aquest 2015 els Mossos només s’han encarregat d’un accident lleu.
El nombre d’accidents s’ha anat reduint els últims anys a Cubelles. La millor xifra va ser la del 2013 quan només es van produir 10 accidents en tot l’any i cap d’ells va ser ni greu ni mortal. L’any 2014 el total d’accidents es va elevar fins als 44, amb 2 accidents amb ferits greus i un accident mortal. Aquest 2015, la xifra total ha passat a ser de 25 accidents, un dels quals amb un ferit greu i un altre amb una víctima mortal.
Els dos accidents més greus van implicar vehicles de dues rodes. L’accident mortal va ser el del conductor d’un ciclomotor a la carretera de Costa-Cunit i no va implicar cap més vehicle. Els motius de l’accident no es van acabar d’esclarir. L’accident amb un ferit greu va produir-se a l’avinguda de Catalunya i la víctima va ser el conductor d’una motocicleta que no portava el casc correctament cordat.
Pel que fa als accidents lleus, aquest 2015 n’hi ha hagut 23, quasi la meitat que l’any anterior (41). La majoria d’accidents (17) han implicat més d’un vehicle i en 8 casos, els accidents han estat en solitari. Pel tipus d’accidents: 10, s’han produït a causa d’una envestida frontal lateral entre dos vehicles. 6 accidents han estat per encalços o col·lisió posterior, 5 han estat caigudes a la via, 2 sortides de via, un xoc frontal i un ha estat per un xoc contra un objecte sense sortir de la via. Els únics mesos sense accidents han estat el novembre i el desembre, mentre que l’agost va ser el més accidentat amb quatre accidents.
Pel que fa a les víctimes, se n’han comptat 30, de les quals una va ser una víctima mortal i una un ferit greu, la resta van patir ferides lleus. De totes les víctimes, 19 anaven en un turisme, 6 en motocicleta, 4 en ciclomotor i una en bicicleta. El 2015, el nombre de víctimes s’ha reduït en més d’un 53% en comparació amb l’any 2014.