17 de gener de 2019
L'acte de signatura va tenir lloc dimecres a la tarda, amb l'assistència dels alcaldes i alcaldesses dels 20 municipis del Baix Penedès i Garraf.
El Pacte del Penedès Marítim ja és una realitat i Cubelles s’hi ha sumat des del primer moment. A proposta del Consell Comarcal del Baix Penedès i el Consell Comarcal del Garraf, el pacte ha començat a fer els seus primers passos oficials, i s'ha compromès a treballar per reduir el greuge de les dues comarques envers l'àrea metropolitana. Tal com s'ha exposat aquesta setmana en l'acte de signatura, el Pacte del Penedès Marítim vol posar de manifest les diferències que tant el Baix Penedès com el Garraf tenen respecte d'altres comarques quant a infraestructures i mobilitat.
L'acte ha comptat amb l'assistència dels alcaldes i alcaldesses dels 20 municipis del Baix Penedès i Garraf que, de moment, formen part del Pacte, que continua obert a totes aquelles institucions que s'hi vulguin adherir. També hi ha assistit el delegat del Govern de la Generalitat al Penedès, Pere Regull, i el president del Consell Comarcal de l'Alt Penedès, Xavier Lluch. Per part de Cubelles, l’Alcaldessa, Rosa Fonoll, ha representat els interessos del municipi.
Entre els punts destacats, hi ha el peatge de la C-32, el tercer peatge més car de Catalunya, que només té bonificacions de caràcter generalista. Actualment, i després de l'últim augment aquest gener, el trajecte entre El Vendrell i Barcelona a través de l'autopista marítima té un cost de 22,14€.
El Govern municipal que s'ha sumat al pacte del Penedès Marítim per la supressió del peatge de la C-32 reclama que en el mateix pacte s'inclogui la reclamació de la zona tarifària de Rodalies per a tots els municipis del Penedès Marítim.
Ardila també ha parlat dels perjudicis que pateix actualment Cubelles.
A banda dels objectius del ‘Pacte Penedès Marítim’, que passen per reduir el trànsit a la carretera C-31, per la que diàriament circulen 18.000 vehicles, malgrat que per a la Generalitat és un via urbana, i la bonificació total de la C-32 al pas per les dues comarques, tal i com es fa en altres punts de Catalunya (la ronda de Girona o l’AP-7), el Govern cubellenc voldria afegir-ne d’altres que ajudin a millorar la mobilitat amb Barcelona. “A Cubelles patim el triple peatge, el de Sitges, el de Cubelles-Cunit i la zona tarifària de Rodalies, que ens penalitza una zona respecte a la resta de municipis del Garraf”, explica Ardila. Respecte al model de la vinyeta, Cubelles voldria “tenir més informació sobre com s’aplicarà i, sobretot, que s’escolti els moviments tant d’organismes com de col·lectius i plataformes del territori, que fa anys treballem per resoldre aquest greuge cap a la nostres comarques”.