3 d'octubre de 2016
Els objectius generals del programa passen per crear un marc amb les característiques educatives que hauria de tenir una escola avançada i generar nous procediments i estratègies formatives en el marc d’escoles avançades
Entrevista a Mercè Garcia, directora de l’escola Vora del Mar (Fes clic a l'enllaç)
Entrevista a Cristina Farré, de l'entitat Elna-Eduquem La Nostra Autoestima (Fes clic a l'enllaç)
L’escola Vora del Mar és una de les 426 escoles inscrites al programa Escola Nova 21. El projecte impulsat pel Centre UNESCO de Catalunya, la Fundació Jaume Bofill, la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i eduCaixa, acompanyarà durant tres cursos lectius al conjunt d’escoles amb pràctiques avançades perquè es consolidin i millorin, interactuant entre elles i generin un ecosistema educatiu que doni respostes a les necessitats educatives del segle XXI. Es tracta d’una prova pilot, que compta amb el suport del Departament d’Ensenyament, de la Federació d’Associacions de mares i Pares d’Alumnes (Fapac) i de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica.
D’aquestes 426 escoles, 30 seran transformades de forma intensiva amb accions de capacitació i formació en treball en xarxa juntament amb les escoles impulsores del programa. Els objectius generals del programa passen per crear un marc amb les característiques educatives que hauria de tenir una escola avançada, per després generar nous procediments i estratègies formatives en el marc d’escoles avançades, i per acabar posar-ho tot en pràctica.
Aquesta tardor tots els centres participants iniciaran una reflexió conjunta cap al canvi mitjançant uns tallers que es portaran a terme durant la segona quinzena d’octubre. Dels centres participants, al mes de desembre es farà una selecció que serveixi com a mostra representativa de 30 centres amb els quals es farà el pla pilot amb la metodologia de canvi. Aquests centres rebran acompanyament, formació i capacitació intensius. I paral·lelament posaran a l’abast dels 481 centres una eina d’autodiagnosi que permetrà a cada centre contrastar en quin punt es troba en relació als quatre eixos del marc d’escola avançada.