Acaben els 26 Plans d'Ocupació a l'Ajuntament

11 de gener de 2011


De les 26 persones, 20 s’han destinat a la brigada municipal d’Obres i Serveis Viaris i s’han encarregat de diverses tasques de rehabilitació, així com de la reforma a l’escola Charlie Rivel o la rehabilitació integral de la “Casa del Fortí” a la Mota de Sant Pere. Mentre que les sis persones restants s’han encarregat de digitalitzar els documents de l’Arxiu municipal

Les 26 persones dels Plans extraordinaris d’Ocupació de la Generalitat de Catalunya han finalitzat avui les seves tasques a l’Ajuntament de Cubelles. De les 26 persones, 20 s’han destinat a la brigada municipal d’Obres i Serveis Viaris i s’han encarregat de diverses tasques de rehabilitació, així com de la reforma a l’escola Charlie Rivel o la rehabilitació integral de la “Casa del Fortí” a la Mota de Sant Pere. Mentre que les sis persones restants s’han encarregat de digitalitzar els documents de l’Arxiu municipal.

L’alcaldessa de Cubelles, Maria Lluïsa Romero ha valorat "molt positivament la tasca realitzada pel conjunt de persones que han treballat en aquest Pla d’Ocupació", i ha volgut "felicitar la tasca de les persones que han participat en aquest Pla D’ocupació". Romero  ha reconegut que "encara queda molta feina per fer" i, en aquest sentit "espera que aquesta experiència es pugui tornar a repetir".



Pel que fa als 6 digitalitzadors han desenvolupat 3 tasques diferents. Per una banda, la digitalització de prop els 20.000 registres d’entrada de l’Ajuntament, de finals del 2009 i tot l’any 2010. També s’ha digitalitzat el fons d’arxiu sonor de Ràdio Cubelles, uns 700 documents des dels inicis fins al 2001. Conté falques, entrevistes, i programes, entre d’altres que estaven en cassetes, i cintes de rebox. Segons ha explicat l'arxivera municipal, Núria Jané "malgrat que no s’ha pogut acabar la totalitat de la digitalització s’ha deixat ordenat, catalogat i encaminat per a la seva continuïtat". Finalment, s’ha realitzat la digitalització i catalogació dels llibres d’actes de l’Ajuntament, des del 1890 fins al 1945. D’aquesta tasca han resultat unes 1200 imatges que corresponen a 2000 registres catalogats. "Agilitzar la recerca de documents i la tasca dels investigadors ha estat un dels objectius d’aquest procés", ha apuntat Jané.

Les persones contractades en aquest Pla d’Ocupació van començar les seves tasques el 12 de juliol i s’han estat treballant per un període de sis mesos. La seva jornada laboral ha estat del 70% del total, és a dir, 24,5 hores setmanals. Fora d’aquest horari han completat la seva jornada amb accions formatives que han estat subvencionades amb 11.960€. En el cas del personal d’Obres i Serveis, van fer dos cursos de 34 hores cadascun; un de prevenció de riscos laborals i un segon de català. D’altra banda, el personal administratiu destinat a l’Arxiu va realitzar durant una setmana un curs previ de digitalització de dades i el van complementar amb una formació continuada un cop acabada la jornada laboral al llarg dels sis mesos de contractació.



  • ALCALDESSA RESPON
  • L'informatiu
  • RÀDIO A LA CARTA
  • canal you tube
  • col·labora
  • Butlletins correu
  • des de 1981
  • ELECCIONS MUNICIPALS 2023
  • ESPECIAL BIBLIOTECA
  • història eleccions 1970-2019
  • paulina 100 anys
  • Icone facebook
  • Icone impressora
Logotip CC © Radio Cubelles
  • Carrer Colom, 7
  • 08880 Cubelles