La Generalitat anuncia ara un model de bonificacions pels peatges de la C32 acordat amb els ajuntaments i els consells comarcals

5 de febrer de 2021


Fruit de la primera reunió de la Taula de Mobilitat del Penedès on hi ha participat, entre d'altres, l'alcaldessa Rosa Fonoll, la conselleria de Territori i Sostenibilitat ha anunciat que calculen que a partir del setembre se substituiran les actuals bonificacions per unes de noves que també permetran descomptes del 40 o el 70%. La Plataforma No Vull Pagar C32 ho considera un gest electoralista i destaca que s'està obviant la fi de la concessió de l'AP7 i l'AP2 a partir del setembre.

Segons ha publicat la Generalitat, la conselleria de Territori i Sostenibilitat i els ens locals del Penedès han acordat un nou model de bonificacions dels peatges de la C-32. El sistema comportarà descomptes del 40% o del 70% en els desplaçaments d’anada i tornada en un mateix dia natural i laborable, en el mateix origen i destí, des del primer viatge. L’acord es produeix per unanimitat en la sessió constitutiva de la Taula de Mobilitat del Penedès, celebrada aquest dimecres i on hi ha participat, entre d'altres, l'alcaldessa de Cubelles, Rosa Fonoll.

 

Aquests nous descomptes, que substitueixen les actuals bonificacions d’homogeneïtzació tarifària i de recurrència, es complementen amb les bonificacions existents per a vehicles ecològics, vehicles d’alta ocupació i els descomptes pel tancat virtual del tram Sitges – El Vendrell, amb un màxim de descompte acumulat del 75% respecte del preu del peatge base. La Generalitat anuncia ara la mesura però admet també que no la posarà en marxa segurament fins al setembre. Segons diu, la "implantació d’aquest nou model requereix d’una tramitació administrativa prèvia d’un nou Acord de Govern i de l’execució dels mitjans tecnològics corresponents".

 

Per la seva banda, la Plataforma No Vull Pagar C32 qualifica l'anunci d'electoralista i subratlla que la conselleria podria canviar de mans en qüestió de setmanes ja que les eleccions són el proper 14 de febrer. Guillem Eroles, cubellenc portaveu de la plataforma, ha recordat també que està previst que a partir del setembre que ve s'acabin les concessions de l'AP7 i l'AP2, que passarien a ser gratuïtes, i que això ja suposi un canvi en el trànsit per la zona per la desaparició del peatge de Martorell per anar cap a Barcelona. No Vull Pagar C32 mantenen que la supressió del peatge de Cubelles és l'única manera de reduir el trànsit urbà de Cubelles, Cunit i Calafell. A més, també fan un balanç negatiu de la legislatura de Damià Calvet com a conseller de Territori i Sostenibilitat en contrast amb el seu predecessor, Josep Rull, actualment empresonat, qui es va comprometre amb un sistema de vinyeta d'estil eslovè o austríac que, segons els activistes, ja no forma part de l'agenda de l'actual govern.

 

D'altra banda, segons la Generalitat, en la reunió constitutiva de la Taula, també s’ha acordat la creació d’un grup de treball de caràcter tècnic sobre el Transport Públic a la vegueria. Així, en aquest grup de treball tècnic també es tindran en compte les associacions i entitats del territori.

 

La Taula de Mobilitat del Penedès està formada pel Departament de Territori i Sostenibilitat, els consells comarcals de l’Alt Penedès, el Baix Penedès, el Garraf i l’Anoia, els ajuntaments del Vendrell, Vilafranca del Penedès, Vilanova i la Geltrú, Igualada, Sitges, Cubelles, Calafell, Cunit i Sant Sadurní d’Anoia, l’Autoritat del Transport Metropolità de Barcelona i l’Autoritat Territorial de Mobilitat del Camp de Tarragona.

 

Entrevista a Guillem Eroles, portaveu de la Plataforma No Vull Pagar C32

 


  • peatge cubelles 2 (google maps).JPG
  • ALCALDESSA RESPON
  • L'informatiu
  • RÀDIO A LA CARTA
  • canal you tube
  • col·labora
  • Butlletins correu
  • des de 1981
  • ELECCIONS MUNICIPALS 2023
  • ESPECIAL BIBLIOTECA
  • història eleccions 1970-2019
  • paulina 100 anys
  • Icone facebook
  • Icone impressora
Logotip CC © Radio Cubelles
  • Carrer Colom, 7
  • 08880 Cubelles