L’Ajuntament tarda de mitjana més de quatre mesos i mig a respondre al Síndic de Greuges

4 d'abril de 2016


És una de les dades que es poden extreure de l’informe de Cubelles de l’any 2015 que ha publicat la institució defensora de la ciutadania.

Sindic 0

 

En total, segons l’informe del Síndic, durant l’any 2015 s’han tramitat un total de 14 queixes d’ofici. La majoria han estat a causa d’una irregularitat de l’administració, en concret 9 de les queixes. De les quals, en dos casos s’ha resolt el problema i en set ocasions s’han tramitat resolucions. En les altres cinc queixes es va concloure que no hi havia cap irregularitat de l’administració. 

 

Pel que fa a les dades generals de les queixes i les consultes iniciades durant el 2015 e què la persona interessada resideix a Cubelles, s’han iniciat 33 queixes i 45 consultes. La meitat de les queixes han estat per motius relacionats amb les polítiques socials, 5 tenien relació amb l’administració pública i els tributs, 8 amb les polítiques territorials i 5 amb temes de consum. De totes les queixes procedents de Cubelles, 23 anaven dirigides a l’Ajuntament.

 

Sindic informe 3

 

L’Ajuntament, però, ha anat endarrerint el seu temps de resposta i el 2015 tarda de mitjana més de quatre mesos i mig a respondre al Síndic de Greuges. El Síndic, per la seva banda, dedica uns tres mesos per respondre als tràmits relacionats amb les queixes. Els ciutadans són els que tramiten les respostes amb menys temps, de mitjana tarden un mes.

 

Sindic informe 2

 

Una altra dada destacada és que s’ha superat la xifra de persones afectades en les queixes i les consultes. Ha passat de les 72 persones del 2014 a les 115 persones afectades aquest 2015.

 

Totes aquestes dades han estat publicades pel Síndic de Greuges en l’informe anual que dedica al municipi de Cubelles.

 

Entrevista a Jaume Saura, adjunt al Síndic de Greuges

 

 


  • Icone facebook
  • Icone impressora