3 de febrer de 2016
En conjunt han passat pels punts d’informació turística unes 7.000 persones
Les oficines de turisme han rebut durant l’any 2015 més de 7.000 persones. El principal canal de consulta utilitzat ha estat el presencial, amb un 83%, mentre les consultes telefòniques han estat del 16%, només l’1% de consultes s’han realitzat de manera electrònica. En total, durant tot l’any passat, els serveis turístics han atès un total de més de 6.700 consultes. D’aquestes, el 35% han estat de persones residents al municipi. Els idiomes en els quals s’han atès als visitants han estat català, castellà, anglès i francès.
El 92% de consultes realitzades han estat sobre informació del municipi. Pel que fa a la seva tipologia, el 37% han estat sobre festes i activitats. El 24% sobre informació general del municipi (telèfons d’informació general, serveis municipals i atenció ciutadana diversa). I el 16% sobre informació turística del municipi (consultes de visites, llocs d’interès i planells). Les consultes sobre l’Exposició Permanent del Pallasso Charlie Rivel han representat un 7%. El 5% han estat sobre el transport urbà i interurbà, el 2% sobre el material promocional turístic, i l’1% sobre consultes d’allotjament al municipi.
Cubelles és un municipi amb una gran nombre de turistes de segona residència a la vila, venen els caps de setmana o passen uns dies o les vacances al municipi. Es tracta de turisme molt familiar, procedent majoritàriament de Barcelona i de l’àrea metropolitana. El 39,55% són residents i visitants de la mateixa comarca. Mentre el 44,62% són de la resta de Catalunya. El turisme procedent de la resta d’estat espanyol és del 3,28%. Majoritàriament, són de Madrid, Aragó i País Basc. A nivell internacional, el percentatge és del 12,55%. En aquest cas cal destacar els turistes procedents de França (7%) seguits del Regne Unit, Bèlgica i Alemanya, entre molts d’altres.
Entrevista a Raül Mudarra, regidor de Turisme, Comerç i Fires