Una xerrada a l'escola Vora del Mar dona a conèixer les novetats del nou decret d'escola inclusiva

15 de novembre de 2017


La Plataforma d’escoles Inclusives del Garraf i Autisme en futur han explicat els detalls del nou decret que compta amb gairebé 142 milions d’euros de pressupost per als pròxims quatre cursos acadèmics, que es destinaran a més personal, més formació i més equipament

Mostra la imatge al Twitter

Recupera el cafè tertúlia sobre la inclusió a l'escola (cliqueu sobre l'enllaç)

 

L'escola Vora del Mar va acollir dimecres a la tarda una tertúlia sobre la inclusió a l'escola sota el títol “La inclusió a l’escola: un benefici per a tots”. La sessió informativa, que estava oberta a tothom, va donar a conèixer també el nou decret d’Escola Inclusiva aprovat al mes d'octubre per la Generalitat de Catalunya. A la tertúlia hi va participar Roser Jané i Elisa Soler de la Plataforma d’escoles Inclusives del Garraf, Verònica Masdeu d’Autisme en futur; i la directora del Vora del Mar, Mercè Garcia qui explicava d'aquesta manera el propòsit de la xerrada.

Amb el nou decret -que substitueix l’anterior, del 1997- es garanteix que tots els centres educatius de Catalunya siguin inclusius. Això vol dir que els alumnes amb necessitats educatives especials s’escolaritzaran en centres ordinaris i que, excepcionalment, les famílies podran sol·licitar l’escolarització en un centre d’educació especial per a l’alumnat amb discapacitat greu o severa. Així, un dels canvis més rellevants respecte al decret anterior és el paper de les famílies: amb el suport del departament d’Ensenyament, seran elles les que decidiran on escolaritzen els seus fills. D'aquesta manera ho ha explicat la Veronica Masdeu d'Autisme en Futur durant la xerrada.

El pla compta amb gairebé 142 milions d’euros per als pròxims quatre cursos acadèmics -del curs 2017-18 al curs 2020-21-, que es destinaran a més personal, més formació i més equipament. Traduït en xifres, això vol dir que en els pròxims quatre anys s’incorporaran 1.500 professionals nous al sistema. A més, els centres d’educació especial poden ser també centres proveïdors de serveis i recursos (CEEPSIR). És a dir, els professionals dels centres d’educació especial poden oferir suport als docents dels centres ordinaris. El decret anterior regulava només l’alumnat que presentava necessitats educatives especials, mentre que l’actual regula l’atenció educativa de tot l’alumnat. Així mateix ho apuntava durant la xerrada l' Elisa Soler de la Plataforma per una escola Inclusiva del Garraf.

Des de la Plataforma per una escola Inclusiva del Garraf, Roser Jané i Elisa Soler han explicat que amb l'aprovació del decret ara com a mínim ens sentim recolzats"

"No ha estat una cosa d'ahir per demà sinò que ha comptat amb la col·laboració i l'esforç de moltes persones", s'ha apuntat des de la Plataforma.

"S'ha demostrat que l'escola inclusiva beneficia a tothom". Així s'expressava Roser Jané de la Plataforma per una escola Inclusiva del Garraf.

Per la seva banda Veronica Masdeu d'Autisme en Futur considera que "amb l’aprovació d’aquest decret d'escola inclusiva es dóna un pas de gegant".

 

Actualment, al sistema educatiu català hi ha 25.000 alumnes escolaritzats amb necessitats educatives especials. D’aquests, n’hi ha 2.000 amb discapacitats lleus o moderades que amb el nou decret anirien en centres ordinaris. Hi ha el consens entre famílies i professionals que és millor incloure aquests nens a les escoles ordinàries per així facilitar la seva inclusió social.


  • Icone facebook
  • Icone impressora