L'institut Cubelles aconsegueix dos projectes Erasmus+2021-2027

10 de maig de 2022


Aquesta setmana, el centre rep professorat internacional dels sis països participants al projecte Erasmus+ KA220 en el qual hi prendran part 30 alumnes

Sònia Ruíz, directora de l'Institut Cubelles

Valeria Recaré, coordinadora de projectes internacionals de l'Institut Cubelles

Ilias, Lautauro i Judith, alumnat de 4t de l'ESO de l'Institut Cubelles

 

L'Institut Cubelles ha aconseguit ser un dels centres a qui la Unió Europea ha atorgat finançament per a la realització de dos projecte Erasmus+2021-2027; el KA220 i el KA120, a través del seu grup impulsor GEP. De fet, el centre porta molts anys fent projectes Etwinning, a través d'una plataforma europea d'intercanvi virtual, amb centres europeus.

 

Va ser l'any passat quan van aconseguir el premi Etwinning Quality Label per a la labor educativa pel projecte Together through sport, amb l'alumnat de 3r de l'ESO. Aquest va ser un projecte interdisciplinari coordinat pel departament d’Educació Física. A partir d’aquí, també els va sorgir l’oportunitat de postular-se als projectes Erasmus+ 2021-2027, aconseguint la concessió del projecte.

 

El projecte Erasmus+ KA220: Associacions de cooperació en Educació Escolar

Aquesta acció educativa permet a les organitzacions de quatre centres educatius i dues ONG esportives adquirir una experiència en cooperació internacional i consolidar les seves capacitats a la vegada que produeix resultats tangibles innovadors de gran qualitat.

 

L’abast dels resultats d’aquestes associacions per a la cooperació i les activitats dependran dels objectius del projecte i de les organitzacions implicades i l’impacte previst. Per aquest motiu, el projecte ofereix tant activitats d’aprenentatge com de preparació prèvies que l’alumnat haurà de fer abans de viatjar. Es tracta d'unes activitats d’intercanvi amb espais de debat, consens i posada en comú del treball realitzat durant l’estància de l'alumnat en un altre país. 


Aquest projecte pretén abordar les diverses problemàtiques mundials i conscienciar als joves sobre les oportunitats que tenen com a agents protagonistes del canvi en el món actual. I és que els actius atmosfèrics i hídrics contaminats, la crisi climàtica, l'accés a aliments reals, la igualtat d'educació per a cada individu, el sedentarisme, els problemes laborals i de serveis sanitaris augmenten dia a dia.

 

El canvi climàtic ha provocat el deteriorament del sistema de producció d'aliments i la fam ha augmentat. Les ciutats representen entre el 60 i el 80% del consum energètic mundial. En aquest sentit, el projecte vol conscienciar en la necessitat d'un canvi en els mètodes que es fan servir a dia d'avui perquè sinó la societat s'haurà d'afrontar a unes problemàtiques que augmentaran d’una manera incontrolable.

 

Per fer front a aquests problemes, els objectius de desenvolupament sostenible ofereixen un pla en espiral. A més, la pandèmia de la COVID-19 ha canviat les rutines diàries de tots plegats. Les restriccions a diferents parts del món han donat lloc a un augment del nombre de persones que opten per caminar i anar en bicicleta per evitar l'amuntegament del transport públic, per seguir les recomanacions de les seves autoritats i portar una vida saludable.

 

Com es  treballaran els objectius del projecte?
Seguint aquest camí, el projecte porta a terme una tasca de conscienciació, a través del ciclisme, per aconseguir una vida millor i més sostenible tenint en compte els objectius de desenvolupament sostenible (ODS) que ha proposat les Nacions Unides a l’agenda 2030, a l’any 2015. Per això, s'han escollit sis objectius globals per implementar activitats, que són els següents:

 

  • Itàlia: ODS 3. Bona salut i benestar. El ciclisme crea estils de vida saludables i no contaminants. El cicle d'activitat física redueix les malalties cardíaques i altres efectes negatius d'un estil de vida sedentari.
  • Hongria: ODS 7. Energia assequible i neta. Com que les bicicletes utilitzen mà d'obra renovable de la manera més eficient, augmenten l'eficiència energètica dels sistemes de transport.
  • Estònia: ODS 11. Ciutats i comunitats sostenibles. L'augment de la bicicleta fa que les ciutats i els assentaments humans siguin més inclusius, segurs, duradors i sostenibles perquè la bicicleta és assequible, segura, no contamina, saludable i dona suport a una economia sostenible.
  • España: ODS 12. Consum i producció responsables. La reparació dels aparells i dels vehicles, de les bicicletes ajuda a tenir consciència de la reutilització per a un mon més durador i sostenible, incidint en la participació de la cadena de producció ecològica.
  • Turquia: ODS 13. Acció pel clima. La bicicleta és un símbol de transport i de descarbonització de les societats que presenta la possibilitat d'una acció climàtica immediata.
  • Portugal: ODS17. Associació per als objectius. El moviment ciclista, les organitzacions no governamentals i els experts que treballen per a la promoció del ciclisme arreu del món donen suport a l'associació global per al desenvolupament sostenible.

 

En aquest marc, l’alumnat de l’Institut podrà aprendre, crear i transferir a la seva societat tots aquests sabers per promoure un canvi i una millora en el seu entorn més proper.

 

També, de manera transversal es desenvoluparan habilitats socials, de presentació oral, de domini d’eines digitals i debat, de posada en comú d'idees i decisions.

 

En definitiva, tindran l'oportunitat de conèixer realitats i cultures diverses i millorar la llengua anglesa.


  • Institut Cubelles (Projecte Erasmus de la Co funded by tge European Union).jpg
  • Icone facebook
  • Icone impressora
Logotip CC © Radio Cubelles
  • Carrer Colom, 7
  • 08880 Cubelles