La situació excepcional de confinament genera dubtes als usuaris del CAP

27 de març de 2020


Des del Centre d'Atenció Primària de Cubelles responen als dubtes més bàsics

Consells del CAP Cubelles (Cliqueu sobre l'enllaç)

La situació excepcional de confinament ha generat dubtes als usuaris del CAP (Centre d’Atenció Primària de Cubelles). A l'informatiu de Ràdio Cubelles us apropem les respostes als dubtes més bàsics que ens ha fet arribar el CAP Cubelles:

 

Quan s’ha d’anar al CAP?
Recomanem a la ciutadania que acudeixi al centre només per visites que no es puguin ajornar. Urgències.
Horaris
No hi ha cap canvi en els horari habituals dels centres, de 8h a 20h.

 

Què passa amb les visites programades?
Els controls dels pacients crònics estables i controls de pediatria (exceptuant la revisió de nou nat, de 6 mesos i si implica administració de vacunes) hauran d’esperar unes setmanes per programar les visites. Es revisaran les visites que siguin susceptibles de ser resoltes de manera no presencial: per telèfon, a través de La Meva Salut (LMS) o e-consulta, etc.

 

Què passa amb les receptes electròniques que caduquen?
En relació amb les mesures de Recepta Electrònica derivades de l’epidèmia del SARS-CoV-2 a Catalunya, des del CAP s'informa que des del dia 17 de març les oficines de farmàcia poden recuperar el pla de medicació vigent utilitzant únicament la Targeta Sanitària (TSI) del pacient pels casos que el pacient hagi perdut o no disposi del full (en paper) del pla de medicació.

 

També s’està treballant perquè en els propers dies es posi en marxa l’altra mesura, que permetrà que les oficines de farmàcia puguin continuar dispensant durant 1 mes les prescripcions de tractaments crònics que hagin caducat, sense necessitat de renovació per part del metge. Cal recordar que aquestes mesures són de caire excepcional, i com a tals, es revertiran per complet un cop acabi la situació d’excepcionalitat.

 

S'habilita el telèfon 900 053 723 i l'enllaç: canalsalut.gencat.cat/lamevasalut -registre perquè la ciutadania pugui donar-se d'alta i disposar de l'usuari i contrasenya. Aquesta mesura intenta, també, evitar els desplaçaments i no saturar els serveis.  Mitjançant el servei de La Meva Salut, el vostre metge us pot fer arribar les receptes i les baixes o partes de confirmació que necessiteu, així com fer-vos un seguiment del vostre estat.

 

En cas de sospitar que estem contagiats, on hem de trucar?
Si no teniu símptomes i només ho sospiteu per tenir un familiar o conegut malalt i heu estat en contacte.
• Com a recomanació general serà l’aïllament domiciliari.
• Trucar al vostre CAP de referència, el personal de recepció us agafarà les vostres dades de contacte i el vostre metge es posarà en contacte amb vostè.

• El vostre metge també us proporcionarà la baixa si la necessiteu.

• Si presenteu febre alta i ofec, truqueu al 061 i seguiu les seves indicacions.

 

Instruccions per a l'aïllament domiciliari

 Des del CAP Cubelles s'informa que cal seguir les instruccions que s'indiquen a l'enllaç

 


  • CAP CUBELLES
  • Icone facebook
  • Icone impressora
Logotip CC © Radio Cubelles
  • Carrer Colom, 7
  • 08880 Cubelles