L’OMIC ha atès més de 300 casos el 2018

30 de gener de 2019


Ha aconseguit la recuperació d’uns 6.000 euros i ha detectat un augment de les reclamacions relacionades amb el comerç per internet.

L'OMIC ha publicat la memòria del 2018. En un any, l’OMIC ha atés 309 casos, ha derivat 147 reclamacions, ha trmitat 7 denuncies o queixes i ha gestionat 155 consultes d’informació. El 80% d’aquestes atencions s’han fet presencialment al mateix despatx. Pel que fa a les reclamacions, l’OMIC ha aconseguit recuperar gairebé 6.000€ i també ha arribat a nombroses resolucions favorables al consumidor que no es poden comptar econòmicament com el retorn de productes, l’aturada de talls de subministraments bàsics, reparacions en garantia, entre d’altres. Un dels serveis lligats a l’OMIC ha estat l’assessorament de clàusules abusives dels préstecs hipotecaris. En aquest cas, el servei facilitat per la Diputació mitjançant un conveni amb el col.legi d’advocats de Barcelona ha atès 43 casos. Des de l’OMIC durant el 2018 també s’han impulsat campanyes com la Setmana del Consum Responsable, l’ús d’envasos reutilitzables o el canvi de bombetes velles per bombetes led.

 

Imma Laborda és tècnic de consum i turisme de l’Ajuntament de Cubelles (clica per sentir l'entrevista)


  • MERCAT OMIC 3
  • Icone facebook
  • Icone impressora
Logotip CC © Radio Cubelles
  • Carrer Colom, 7
  • 08880 Cubelles