Els instituts canviaran la manera d’avaluar els alumnes d’ESO

16 de juliol de 2018


A partir d’aquest curs 2018-2019 a secundària es començaran a fer servir les mateixes avaluacions de la primària

Resultado de imagen de institut Cubelles

Entrevista a Sònia Ruíz, directora de l'institut Cubelles (Cliqueu sobre l'enllaç)

 

El Departament d’Ensenyament ha modificat el model d’avaluació a l’educació secundària obligatòria, que es posarà en marxa a partir del curs vinent, per adequar-lo al currículum per competències bàsiques. Això suposa una continuïtat amb l’avaluació de primària i dona coherència al caràcter competencial del currículum durant l’ensenyament obligatori.  El DOGC ha publicat fa uns dies l’ordre que en determina el procediment, els documents i els requisits formals. Sònia Ruíz, directora de l’institut Cubelles ha parlat d’aquesta modificació.

La principal novetat és que s'utilitzaran qualificacions qualitatives enlloc de quantitatives per valorar els aprenentatges dels alumnes. Una altra novetat és l’avaluació dels àmbits transversals, en què algunes competències que es treballen des de diverses matèries seran avaluades conjuntament per l’equip docent. Sònia Ruíz ha donat més detalls del nou model d'avaluació.

La finalitat de l’avaluació és acompanyar i millorar el procés d’aprenentatge dels alumnes pel que fa als continguts i al grau d’assoliment de les competències, tenint en compte els ritmes i les potencialitats de cadascú.

Aquesta avaluació ha de permetre a l'alumnat i professorat analitzar les dificultats del procés d’aprenentatge i trobar estratègies per superar-les. En aquest sentit, cal destacar que l’alumne és part activa del seu procés d’aprenentatge i  que l’avaluació li aporta l’orientació necessària per millorar-lo.


  • Icone facebook
  • Icone impressora
Logotip CC © Radio Cubelles
  • Carrer Colom, 7
  • 08880 Cubelles