Ràdio Cubelles oferirà una programació especial dedicada a la història medieval
9 d'abril de 2020
Divendres, dissabte i dilluns s’emetran tres programes amb continguts que aproparan històries de l’edat mitjana de Cubelles.
Aquest any per Setmana Santa no es desplegarà la Fira Cubelles Medieval pel nucli antic de la vila, però Ràdio Cubelles aproparà diversos continguts de la història de l'Edat Mitjana, alguns dels quals connecten amb l'actualitat, com és el cas de les epidèmies, o amb la història local. Els programes elaborats per l'equip de Ràdio Cubelles es podran sentir aquest divendres, dissabte i dilluns, coincidint amb els festius, a les 13.30h i en repetició a les 16h, a les 20h i a les 00h. També es podran recuperar a la ràdio a la carta.
Els programes especials contindran els següents temes:
- Els jueus a l'Edat Mitjana i a Cubelles amb Ma Josep Estanyol, presidenta de l'Associació de Calls Jueus de Catalunya i professora honorífica de Filologia Semítica de la UB.
- El rei Joan el caçador i Violant de Bar a Cubelles amb el medievalista i doctor en història Roger Benito.
- Les arrels de la cuina catalana amb Josep Lladonosa i Giró, Premi nacional de gastronomia, creu de Sant Jordi i autor de nombrosos llibres i publicacions sobre cuina catalana.
- La cuina medieval amb Manel Talavera, grastrònom i restaurador de Cubelles.
- La Pesta, la gran epidèmia medieval i les connexions amb l'actualitat amb la doctora Cristina Masuet, epidemiòloga professora de Salut Pública de la UB.
- Nostradamus un reportatge de Josep Lluís Villanueva.