4 de febrer de 2015
El programa dirigit per Mercè Bosch ens ajudaran a entendre el trastorn de l'espectre autista (TEA), a través del testimoni de dues mares
El programa Ni fu ni Fa de Ràdio Cubelles dedica avui un programa especial sobre l’autisme. Serà aquesta tarda a partir de les 19:00h. El testimoni de dues mares, la Veronica Masdeu i la Maria Cabello, ens ajudaran a entendre el trastorn de l'espectre autista (TEA), en una xerrada conduïda per Mercè Bosch, qui dirigeix l’espai Ni fu ni fa.
També tracten la necessitat i urgència d’atendre els infants amb aquest trastorn, perquè és un problema en creixement i perquè si es tracta bé i a temps el curs del trastorn canvia radicalment. Elles ens expliquen alguns dels símptomes que van observar en els seus fills quan van descobrir el TEA. Al programa donen a conèixer les diferents classificacions d’aquest trastorn, i els estereotips creats per la societat.
Les dues mares parlen de com els afecten les retallades per uns pressupostos tocats que minven, i les dificultats en les què es trobem moltes famílies i centres escolars per fer front a les teràpies que requereixen els TEA. Sort de les associacions existents en aquest àmbit que supleixen amb quotes i esforç la falta de serveis escolars, socials i sanitaris per tirar endavant els TEA.
El programa Ni fu ni fa es pot escoltar setmanalment els diumenges a les 21:30h. Aquesta setmana però ofereix un especial aquest dimecres, a partir de les 19:00h.