25 de maig de 2014
La participació ha quedat per sota de la mitjana catalana però ha augmentat un 10% en comparació amb els comicis del 2009. En total han anat a votar aquest diumenge pràcticament un 42% de l’electorat cubellenc.
Pel què fa als resultats de les votacions. Més de 900 vots han estat per la coalició liderada per ERC. És la primera vegada que els republicans guanyen unes eleccions a Cubelles des de la restauració de la monarquia borbònica.
El segon lloc a Cubelles ha estat pel PSC-PSOE amb més de 680 vots. Els socialistes han perdut la meitat del seus votants en cinc anys.
Amb una vintena de vots menys que el PSC hi ha CIU que aquí ha quedat com la tercera força més votada i ha rebut més vots que el 2009. En el conjunt de Catalunya en canvi han perdut votants.
ICV-EUiA ha obtingut un suport similar al de tota Catalunya i a Cubelles ha doblat el número de vots que va aconseguir fa cinc anys.
El PP ha perdut un 40% de vots a Cubelles i s’ha quedat amb uns 440, poc per davant de Ciutadans que ha rebut 410 vots.
Finalment destacar la incorporació d’un nou partit: Podemos, que ha a Cubelles ha estat l’opció d’uns 270 votants.
Podeu escoltar les valoracions dels portaveus municipals sobre els resultats de les eleccions europees a la ràdio a la carta a l'apartat d'Entrevistes d'actualitat